Sütni akarok.

Ez sem lesz egyszerű mutatvány, de csak azért is, majd jelzem, hogy mire jutottam.
Van egy jól bevált kuglóf receptem:

Mazsolás kuglóf

Hozzávalók: 2,5 dkg élesztő, 3 dl tej, 10 dkg porcukor, 45 dkg rétesliszt, csipetnyi só, 1 citrom reszelt héja, 3 tojás sárgája, 10 dkg olvasztott vaj, 10 dkg mazsola.

1 dl tejet meglangyosítunk, az élesztőt belemorzsoljuk, a por cukorral elkeverjük és meleg helyen felfuttatjuk. A lisztet átszitáljuk, sóval, reszelt citrom héjjal, tojás sárgákkal, vajjal és a felfuttatott élesztővel összegyúrjuk és jól kidolgozzuk. Akkor jó, ha a kezünkről is és az edény falától is jól elválik, Végül a közben beáztatott és lecsöpögtetett mazsolát is hozzá adjuk. Meleg helyen 35 percig kelesztjük. A megkelt tésztát vajjal jól kikent kuglóf formába töltjük. Még egy rövid ideig kelni hagyjuk, majd előmelegített sütőben 45 percig, majd kisebb lángon 20p percig sütjük. A formában hagyjuk kihűlni, majd tálcára borítjuk és por cukorral meghintjük.


Ezt a képet szereztem.

Hát persze, hogy ezt is a kenyér géppel dagasztatom és kelesztetem, majd a formába öntöm és annyit hagyom pihenni, hogy a forma majdnem kiteljen. A sütéssel pedig keveset variálok, de azt is csak azért, mert a sütőm lég keveréses és rövidül a sütési idő. mert különben kiszárad.
Ez azért kihívás, mert nem lehet ám akármilyen lisztet kapni ebben az országban csak úgy, hogy bemegyek a supermarketbe, hogy csókolom én a jó magyar réteslisztnek megfelelő lisztet szeretnék venni. Különben mindenhol azt írják, hogy van ilyen, csak vedd meg a spéci boltban vagy neten. Na mármost rákerestem, spéci bolt címet nem találtam, neten, látatlanul nem szívesen vásárolok ilyesmit, meg egyébként is akkor már rendelek a magyarok boltjából tisztességes magyart, akármennyi idő alatt ér is ide. De azért még utána nézek egy kicsit.

A másik amiért most meg vagyok veszve a morzsolt almás azt hiszem. Amikor a cégnél bevezették a tiramisut azt készítettem, most az almáson van a sor. No nem a lepényen, mert megeszem ugyan, de azért össze nem piszkítanék egy tepsit, hogy hozzájussak egy szelethez.
Amit most kezdünk árulni az kérem a linzer tésztához a legjobban hasonlítható tésztából van. Mivel nem találtam egy tisztességes receptet sem, mert mindent csészével mérnek, de az ugye, hogy mennyi is már nem lehet pontosan tudni, mert a váltások szerint 240-260 g között mozog 2 csésze liszt.
Tudom, hogy nagy mixer vagyok, és mindenki bízik benne, hogy majd kitalálok valamit, hát rajta leszek.

0 Responses

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.
abcs