Durdle Door

Kirándulni, kikapcsolódni, csobbanni vágytunk ... és hallgattunk másokra ... és nagy élményben volt részünk. Az elmúlt időszakban többektől hallottam és olvastam a neten, hogy odahaza katasztrófális az időjárás és fogalmazzunk úgy, hogy nincs pancsikolós idő ... persze milliónyi egyéb probléma is akad, amely megakadályozza a nyaralást. Itt viszont meleg van, jó idő ...
Anglia déli partjainál több csodálatos látnivaló is van, illetve remek fürdőhelyek is akadnak, az áramlatoknak köszönhetően van olyan öböl is ahová nem csak néhányan tudnak bemenni fürdeni. Viki egyik kolléga nőjének tanácsai alapján mi inkább a csodálatos kilátást választottuk az embertömeg helyett.
Kalandosan indult az egész, rengeteg csomaggal indultunk neki, mivel nem tudtuk mire számíthatunk ... hát legközelebb - mert lesz legközelebb - már jóval kevesebbel is ráérünk elindulni. Alapvetően mintegy két és fél órás utazással oda lehetne érni, ha nincs dugó az autópályán ... 110 mérföld, amely nagyjából 180 km távolságra van tőlünk. Navigációs eszközünk kivételesen alkalmatlan volt a feladatra, mivel lusta voltam az extra beállításokra, így az utunk vége kissé kalandosra sikeredett és nem egészen ott kötöttünk ki ahol akartunk, de ...


... csak egy parkolóval arrébb parkoltunk le. Tulajdonképpen nem baj, mert végül semmiről nem maradtunk le, ezen az oldalon azonban kavicsosabb volt a part, kikötöttek a hajók, talán hidegebb volt a víz.


Minden esetre a fenti képen ha valaki megnézi azt a fehér ösvényt ... nos az egy kövekből kirakott út ... és mi felmentünk oda, majd a túloldalon le, és végül vissza, az óvatlanok leégtek ( azaz csak én nem - hehe ) és a parkolót megkerülve, az épületek között ott rejtőzött ez a végtelenül tiszta vizű öböl.



Ezek a kis kavics ( ja kavicska, kb akkora mint én ) szigetecskék, amelyek a színes foltokat adják a képeken.

Mint jól látható ahol mi voltunk ez a part kavicsos, meglepődtem, mert Brighton után azt gondoltam volna, hogy a kavicsok között kagylókat is találunk majd, de nem így volt, mondjuk annyi sirály sem volt itt. Mikor már elindultunk láttuk, hogy éppen kipakolták a fogást és rengetek fésű kagylót "fogtak".


Itt meg én vagyok látható, sellőt játszottam.


Gábor is lehűtötte magát időnként.

Tamás is megmártóztatta a lábát.


De többnyire csak napoztunk.



Szóval egyébként ilyen öblök vannak erre, sziklákkal elválasztva egymástól, és mint említettem az egyiken át is mentünk.


Először ez a látvány fogadott bennünket.


Láttuk, hogy itt szintén kavicsos a part, sőt azt a parkolót is felfedeztük ahová eredetileg akartunk menni és ahová legközelebb érkezünk majd.


Azt is láttuk, hogy sokan választották ezt a kavicsos partot, többen mint ahol mi voltunk.


De végül csak sikerült meglátnunk a természetnek eme remekét, amelyet látni óhajtottunk.


És ráadásul a part is inkább homokos mint kavicsos, viszont rengeteg ember volt itt.



És ha valakinek ismerős lenne, akkor igen, itt forgatták a karib tenger kalózainak első részének néhány jelenetét.


Ez a pár kép itt, nem saját készítésű, a google keresőben találtam őket és azért használtam fel, mivel azok amelyeket mi készítettünk sajnos nem mutatják meg ennyire látványosan, hogy hol is jártunk. Egy kis technikai malőrnek köszönhetően. de mivel biztos vagyok benne, hogy én mindenképpen minimum még egyszer vissza akarok jönni ide így abban is biztos vagyok, hogy saját képekkel is gazdagíthatom majd a blogomat egyszer.


Egy kis külön üzenet: Erzsinéni egy kis hegymászás?



0 Responses

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.
abcs